invalidní vozíky - homenové elektrické vozíkyvideo galerie elektrických skútrúico facebookinvalidní vozíky

detailní test POWER PACKu

Lehký přídavný pohon pro mechanické vozíky.


power pack adn BOKO
POWER PACK s vozíkem BOKO
pohon power pack
ovládání pomocí "plynové páčky"
- plynule regulovatelná rychlost
vpřed i vzad
velice malé rozměry
velice malé rozměry
snadná montáž power pack
velice snadná motnáž

Někteří z Vás možná i denně pomáhají nejen svým blízkým minimálně tím, že tlačí mechanický vozík s uživatelem. A Ti z Vás, kdo tak činní denně mi jistě dají za pravdu že i lehký člověk s 50 kg j opravdovým břemenem má-li se vozík tlačit do kopce.
Nic se neověří lépe než když Vás životní situace donutí vyzkoušet některou z věcí, které výrazně usnadňují život postiženým lidem.
I nám se něco podobného stalo a vyzkoušeli jsme „na ostro“ přídavný pohon k mechanickému vozíku.


Než přistoupíme ke zhodnocení po několika měsíčním provozu pojďme si nejprve detailně představit vlastní přídavný pohon.

Princip tohoto pohonu - POWER PACK - spočívá v dočasném umístění elektromotoru s akumulátorem mezi zadní (velká kola). Obsluha potom ovládáním na madle reguluje rychlost pohonu a směr (vpřed/vzad)

Obrovskou výhodou je velice jednoduchá montáž, kdy POWER PACK se kdykoliv velice jednoduše připne a zase odepne. Je tak ideálním pomocníkem pro každodenní použití, ať se již jede k doktorovi, na poštu nebo jenom na výlet na vzduch.

Určení má tedy velice široké. My jsme testovali nejsilnější verzi POWER PACKU, která je osazena motorem 160W/12V a je vybaven i zpátečkou.
Postižená osoba, kterou jsme vozili měla cca 55 kg a o tlačení se staral zdravý muž.
Samozřejmě jako u všech mechanických vozíků i tomuto dělá největší radost zpevněné povrchy. Ačkoliv jsme museli vyzkoušet i velmi měkké povrchy stejně jako třeba cestu posypanou kačírkem (drobné kamínky), po které jsme jezdili denně, pohon se popral i s těmito nástrahami.
Již na prvním kopečku bez POWERPACKU jsme se pořádně zapotili (a to jsme si nemysleli, že bychom pohon potřebovali !) a bylo jasné, že okamžitě namontujeme POWER PACK, protože představa, že denně několikrát budeme fuňet i do menšího kopce nebyla zrovna lákavá..

Prvotní instalace spočívá v našroubování dvou pevných úchytů s čepy, na které se potom navleče vlastní pohon. Tyto čepy se šroubují napevno a zůstávají na vozíku. Dalším pevně instalovaným prvkem je ovládací joystick pro obsluhu, který se montuje na levé nebo pravé madlo. Výrobce dodává pro obě rukojetě stejná madla, kdy s designových důvodů se vyjme původní madlo a nasune se madlo od POWER PACKu.

Po pevním našroubování čepů se motor s baterií připojí na čepy a zajistí se utažením matice. To vše bez nutnosti používat nářadí. Po zasunutí a zajištění motoru se jenom zacvakne kabel k ovládacímu joysticku a pohon je připraven k použití.
Po nacvičení tato operace zabere max. 1 min. Šikovnější jedinci se vejdou do 30 sekund.

Ovládání POWER PACKu
Na ovládacím joysticku se na otočném ovladači dá nastavit maximální rychlost. To je velká výhoda neboť se tak dá regulovat rychlost vozíku a přizpůsobit se tak chůzi. Kromě otočného ovladače zde nalezneme též LED diodu signalizující stav baterie, klíček pro zapínání a vypínání a samotné mačkací tlačítko pro pohyb vozíku.

A jedeme...

Pro kuřáky máme dobrou zprávu...jelikož POWER PACK má sílu i do těch opravdu velkých kopců na ovládání vozíku i se zatáčením stačí pouze jedna ruka tzn. že do té druhé se dá dát cigaretka ...)

Ovládání je velmi jednoduché. Opravdu stačí pouze jedna ruka na ovládání celého vozíku. Zcela odpadá potřeba „tlačit“ vozík – jede sám i do velkých kopců.

Jízda po zpevněných cestách

Jízda po zpevněných cestách je jako v bavlnce. Zde již záleží na typu mechanického vozíku resp. Na gumách, neboť právě ty přenášejí veškeré nerovnosti na sedící osobu. Tyto vlastnosti samozřejmě již nijak nesouvisejí s přídavným pohonem.

Jízda v kopci na trávě a na kamenech

Několikrát jsme i museli přejíždět úseky na kterých byl v kopci vysypán kačírek (drobné kameny) . Tady měl POWER PACK již problém v tom, že na zmiňovaných kamíncích, které mají většinou obroušené hrany čili se chovají jako kuličky, již začal prokluzovat, stejně jako v kopci na mokré trávě. Velice rychle jsme vymysleli účinný způsob jak zvýšit trakci – vždy stačilo šlápnout jednou nohou na baterii, a kolečka tak přestala prokluzovat a pak jsme již vyjeli vše. Co jsme opravdu nezkoušeli bylo bláto, tam by asi pomohli jenom pásy...
Samozřejmě 95% uživatelů tyto zkušenosti potřebovat nebude, budou jezdit na zpevněných površích...ale co kdyby...

Sečteno a podtrženo

Používáte-li každodenně klasický mechanický vozík, tak POWER PACK je NUTNOSTÍ !!
Srovnali bychom to asi jako když byste motykou ryli pole pro brambory nebo použili pluh...ANO, tak velký je v tom rozdíl.


Technická data POWER PACK:
- nosnost 140kg
- hmotnost i s baterií - 16 kg
- motor -160/200W/12V
- baterie 20Ah - bezúdržbová
- dojezd - až 20km
- signalizace stavu akumulátoru
- plynulý rozjezd
- natavení maximální rychlosti
- uchycení na 98% všech mechanických vozíků
- odvoz v každém voze
- převoz v letadle...

- nosnost: 165 kg
- hmotnost -16 kg
- motor 200W/12V
- baterie 20Ah 1x
- dojezd 12km
- velikost poháněného kola 200x50mm

























optimalizace PageRank.cz |copyright (C) 2007 - 2013 elektrické vozíky BOGO| powered by ABi |